Gyorskeresés a katalógusban
Bejelentkezés
Naptár
h k s c p s v
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
Támogatók

 

Címlap

Elég tökös vagy ahhoz, hogy halszemet boncolj?- a szombathelyi bolyaisok igen. Sőt!

Megjelenési adatok
Megjelenés dátuma: 
2015-10-21
Zárták a „Kíváncsi Természet”-projektet. Folytatnák még, ha lenne rá pénz.

 

 

Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 

 

  

Szerdán zárták az Öveges programon belül megvalósult "Kíváncsi természet" című projektet a szombathelyi NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban. Már rögtön a helyszínen szembesültünk a projekt eredményeivel, ugyanis a rendezvényt a könyvtár korábbi helyén rendezték meg, amit most már új laborok foglalnak el. A tájékoztatót egyébként Károly Frigyes, volt igazgató, Papp Tibor - jelenlegi – igazgató és Baranyai József, laborvezető tartotta.

Karácsonyi ajándékként indult

Az iskola három évvel ezelőtt nyújtotta be a pályázatot, de akkor tartaléklistára került az anyag, mivel olyan sok intézmény startolt a forrásra, hogy több - egyébként színvonalas - pályázat nem kaphatott támogatást. Aztán mégis bejött a dolog, mert majdnem két éve, nem sokkal a karácsonyi ünnepek előtt levélben értesítették a sulit, hogy zöld utat kapott a pályázat.

Erre fordították a pénzt

A természettudományos területre alaposan ráfért (és még rá is férne) a forradalom a közoktatásban, mert a fizika, kémia, biológia vagy a földrajz tanítása rémunalmas szemléltetés nélkül. A Bolyaiban ez már megoldott, mert az új „kütyükkel” és kísérletekkel úgy lehet bemutatni a természettudományok apró szegleteit, hogy azt a gyerek is megszeresse. Az iskola egyébként nemcsak új laborokkal, hanem könyvtárral és "rajzrészleggel" is gazdagodott.

Kötelező használni az órán az okostelefonjukat

Úgy tűnik, hogy a pályázat elérte a célját. Az új laborokban az elmúlt egy évben 1400-nál több diák fordult meg 11 partneriskolából, és ők nem csak megnézték a kísérleteket, de el is végezték azokat. Az iskola laborjában nem tiltott, hanem szinte kötelező használni a diákoknak a saját okostelefonjukat. Ezzel vezetik rá őket arra, hogy az általuk korábban használt programok mellett még rengeteg hasznos applikáció létezik, és ezeket kísérleteikhez is felhasználhatják.

„Gyakorlatközpontú lett az oktatásunk. Mindent, amit eddig elméletben tanultak a diákok, azt próbáltuk a gyakorlatban is megközelíteni. A kutatásalapú és problémamegoldás alapú tanulásra helyeztük a hangsúlyt, újfajta módszert és nézőpontot igyekeztünk megteremteni” – mondta el Baranyai József.

Mi lesz még veled, projekt?

Pályázati szempontból most indul az ötéves fenntartási időszak. Szeretnék, ha a partneriskolák tanárai is használnák a labort, és órákat tartanának ott. Baranyai József a folytatással kapcsolatban elmondta, hogy jó lenne, ha a projekt fenntartási időszakában, illetve azon túl is lenne forrás például a fogyó anyagokra (ilyenek a vegyszerek). Ehhez további állami támogatások szükségesek, de folyamatosan keresik a pályázati lehetőségeket.