Gyorskeresés a katalógusban
Bejelentkezés
Naptár
h k s c p s v
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 
 
Támogatók

 

Címlap

Az ELTE része lesz a szombathelyi mérnökképzés

Megjelenési adatok
Megjelenés dátuma: 
2016-07-01

Az ELTE része lesz a szombathelyi mérnökképzés

Szerző: autopro.hu/G.I. |
2016.07.01. 12:10

Az ELTE átvenné a szombathelyi
karokat – ezt írtuk május közepén, a budapesti elitegyetem tájékoztatása
alapján. Akkor megkerestük Mezey Barna rektort, ám későbbre ígért
részletes tájékoztatást az intézmény vezetője. Közben felgyorsultak az
események, ugyanis a mai napon az oktatásért felelős államtitkár
Szombathelyen bejelentette: 2017. január 1-től a Savaria Egyetemi
Központ karai Sopron helyett már a fővárosi központhoz tartoznak majd, a
hallgatók egy hónappal később kerülhetnek át hivatalosan az ELTE
kötelékébe – adta hírül a nyugat.hu.

A történet előélete igen kalandosnak
mondható, hiszen korábban a megszűnés szélén álló Berzsenyi Dániel
Főiskola sokfelé keresett, majd a Nyugat-magyarországi Egyetemnél talált
– látszólag eredményes – megoldást a túlélésre. Az évek folyamán
kiderült, hogy nem működik a szimbiózis, legalábbis számukra
hátrányosnak tűnt a kooperáció. Így volt ezzel számos további kar is,
hiszen nemrég levált és az Óbudai Egyetemhez csatlakozott a
székesfehérvári GEO, az addig sok csáppal bíró egyetemtől aztán a
mosonmagyaróvári és győri részintézmények is átkerültek a Széchenyi
István Egyetemhez.

 
Nem ma kezdődött a feszültség Szombathely és Sopron között

Komoly gondok lehetnek a soproni vezetés
környékén, hiszen az állam bőkezűen segítségére sietett nemrég az
egyetemnek, 1,5 milliárd forintot adva a talpra álláshoz. Úgy tűnik,
annak ellenére sem volt elég ez a plusz juttatást, hogy hasonló
összegből támogatta a kormányzat az egyetemen keresztül a szombathelyi
mérnökképzés beindítását. Most ugyanis újabb pénzügyi mentőövre tett
ígéretet Palkovics László, megmentve ezzel a csőd közelébe került
Nyugat-magyarországi Egyetemet. Ha csak a soproni karok maradnak együtt –
most minden jel erre utal –, akkor újabb kérdés is felmerül: vajon négy
karral maradhat-e egyetem az NyME?

Járműipari szempontból az a legfontosabb
természetesen, hogy biztosított legyen a régió meghatározó
vállalatainak és szakmai szervezeteinek összefogásával elindított duális
mérnökképzés fenntartása, amely fontos szerepet tölthet be a
munkaerő-piaci kihívások enyhítésében.