Gyorskeresés a katalógusban
Bejelentkezés
Naptár
h k s c p s v
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 
 
 
 
Támogatók

 

Címlap

Eszközök, módszerek, túlcsorduló szív — Mentorprogram, 2018. április 19-20-21-ei konzultáció

Megjelenési adatok
Megjelenés dátuma: 
2018-04-29

Eszközök, módszerek, túlcsorduló szív — Mentorprogram, 2018. április 19-20-21-ei konzultáció

MentorprogramÁprilis
19-20-21-én a mentorképzés keretén belül egy  30 órás akkreditált
pedagógus továbbképzésen vettünk részt az ELTE Savaria Egyetemi
Központban. A képzés címe: Beilleszkedési, tanulási, magatartási
nehézséggel, sajátos nevelési igénnyel küzdő, és hátrányos helyzetű
tanulókkal való foglalkozás módszertana.

MentorprogramHitoktatói,
pedagógusi szolgálatunk során egyre gyakrabban találkozunk különleges
bánásmódot igénylő tanulókkal. Milyen probléma, ok állhat magatartási,
tanulási nehézségük hátterében? Ennek ismerete, megértése segítség lehet
az elfogadásban és annak felismerésében, hogy milyen eszközökkel,
módszerekkel, bánásmóddal tudunk segítségükre lenni. Néhány –pedagógiai
szakszolgálat vagy megyei szakértői bizottság által kiállított-
szakértői vélemény közös áttekintésével gyakoroltuk azok értelmezését,
ill. annak alapján egy fejlesztési terv elkészítését. Az egyes területek
fejlesztésére módszertani ötleteket, eszközjavaslatokat is kaptunk Bíró
Zoltántól, a Vas Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Körmendi
Tagintézményének igazgatójától, aki ennek a tanfolyamnak kidolgozója.

Világos számunkra, hogy beilleszkedési, tanulási, magatartási
nehézség hátterében gyakran a család válsága, a sérült családmodellek,
családi trauma, helytelen nevelési attitűd áll. Ezért a csütörtök esti
közös szentmisénket a magyar családokért, mindnyájunk családjáért
mutatta be Óra Krisztián atya, bízva a kegyelem gyógyító erejében.

MentorprogramPéntek
este a szentmisét Székely János püspök úrral ünnepeltük, majd
hitoktatói tapasztalatainkról, vágyainkról beszélgettünk. Püspök atya az
Úr Jézust mint magvetőt állította elénk, aki az útfélre, kemény földbe,
tövisek közé hullott búzaszemek sorsát látva nem esett kétségbe, Maga
lett értünk földbe hullott búzaszemmé, megtört kenyérré. Mindnyájunkat
ennek követésére buzdított a hitoktatói, mentori szolgálatban. Mielőtt
megszólalnák, hogy Jézusról tanítsunk, olyanná kell válnunk, mint Ő.
Erre rezonál gyermek és felnőtt lelke.

További példaként Szent Pál életútját mutatta be Püspök Úr, hiszen
mögötte szintén ott álltak segítőként, „mentorként” István diakónus,
Ananiás, Barnabás, akik képesek voltak felismerni benne a kegyelmet és
bátorítani őt. Számunkra is fontos a mentorált testvérrel való
kapcsolatban a meghallgatás, s ebben a meghallgatásban észrevenni,
visszajelezni az ő értékeit, kincseit.

Ezen a képzésen szó esett segítő eszközökről, módszerekről, és arról,
hogy mégsem elsősorban ezen múlik a tanúságtételünk, hanem az Istennel
teli, túlcsorduló szíven.

(Teréz nővér, mentorjelölt)