Gyorskeresés a katalógusban
Bejelentkezés
Naptár
h k s c p s v
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
Támogatók

 

Címlap

Kihívások a felsőoktatásban

Megjelenési adatok
Megjelenés dátuma: 
2010-03-23

Teljes szemléleltváltásra van szükség ahhoz, hogy a magyar felsőoktatás reformja megvalósulhasson - hangzott el egy keddi konferencia során a Regionális Felsőoktatási Forrásközpontban. A Savaria Egyetemi Központ most egy pályázat keretében készíti fel saját oktatóit a jövő kihívásaira. Az egyetem egy uniós pályázaton nyert pénzt arra, hogy az intézményben dolgozó pedagógusok továbbképzéseken vehessenek részt. A felsőoktatás jelenleg az átalakulás idejét éli, az oktatók azt mondják, sokkal több a feladatuk, mint korábban volt. Bokor Judit - egyetemi oktató "Sokkal mélyebbre kell visszanyúlnunk. Nem csak a viselkedésben, persze ott is. De olyanokat kell tanítanunk, amit régen nem kellett, mert hozták magukkal a középiskolából." A szakemberek szerint a mai magyar felsőoktatás még mindig nem a munkaerőpiacra képezi a hallgatókat. Sokan a megszokott évtizedes rutin alapján tanítanak, ez pedig a versenyképesség rovására megy. Dr. Iker János - projektmenedzser "A tanárképzésben résztvevő oktatókat képezzük az új módszerek alkalmazására. Hogyan kell a hallgatókat a közoktatásra felkészíteni. Ez egy nagyon fontos kérdés, a szemlélet- és paradigmaváltás feltétele." A mai előadásokon a kompetenciaalapú oktatásról tájékoztatták a résztvevőket. A fogalom Nyugat-Európából és Amerikából terjedt el és egy évtizede került be a magyar oktatásba. Prof. dr. Falus Iván - egyetemi tanár "A dolog lényege: a felsőoktatásban eddig azt tanították, amit az oktató tudott. Ami a szakterülete volt. A kompetenciaalapú oktatásban azt kell tanítani, amire szüksége van a hallgatónak." Falus Iván szerint az egyetemek minősítésével is gondok vannak. Angliában pédául vizsgálják, hogy a végzett hallgatók közül hányan maradnak a pályán. Ez alapján kapják az egyetemek az állami támogatást. Idehaza mostanra válságba jutott az ágazat. Prof. dr. Mátrai Zsuzsanna - egyetemi tanár "Az egyik ilyen ok a tömegesedés. Ez nem kicsit terhes. Ez nagyon terhes. Hát bizony, mondjuk ki, tízszer annyian vannak." A kivezető út egyik iránya az lehet, hogy motivált pedagógusokat kell képezni. Ez azt jelenti, hogy a biztos szakmai tudás mellett szükség van arra is, hogy az oktató képes legyen arra, hogy felkeltse az érdeklődést a tanítványaiban.