Gyorskeresés a katalógusban
Bejelentkezés
Naptár
h k s c p s v
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
Támogatók

 

Címlap

A piac felé nyitnak – További duális képzések a sportban, egészségturisztikában, műszaki területen

Megjelenési adatok
Megjelenés dátuma: 
2016-02-16

A piac felé nyitnak – További duális képzések a sportban, egészségturisztikában, műszaki területen

A
fejlesztés fókuszterületeinek megfelelően elkezdődik a
Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központjában a karok
struktúrájának átalakítása, további duális képzéseket terveznek a
partnercégekkel együttműködő gépészmérnökképzés sikeres elindítása után.
Dr. Németh Istvánnal beszélgettünk, akit a rektorhelyettesi feladatok
ellátásával bíztak meg a szombathelyi campuson.

 

– Mi a célja a Sport- és Egészségtudományi Kar megalakításának?


A régióban gazdag termálkincs van, amit eddig nem használtunk ki az
egészségfejlesztés céljából. A termálvizekre, mozgásterápiára,
testkultúrára épülő helyi potenciálokra építő képzéseket szeretnénk
létrehozni, beleértve az egészségturisztikai lehetőségeket is. Az
egyeztetések folyamatban vannak, előreláthatólag a márciusi szenátus
tárgyal majd a célok megvalósítását végző kar megalakításáról. A
szombathelyi campus jövőképének egyik fontos pillére az egészségiparba
való bekapcsolódás. Vas megye és a vele határos Zala megye természeti
adottságai lehetővé teszik az egészségtudatos életmódot szolgáló, a
sporttudományok eredményeit is integráló, kutató és szolgáltató
tevékenységek megjelenését. E célok stabil fogyasztói bázison (a 35-75
éves kor- osztály) és valós gazdasági potenciálon alapulnak, a megyei
termálfürdők vezetőivel egyeztetve kerültek megfogalmazásra, és
véleményünk szerint a Vas-Zalai régió egy kitörési pontját jelenthetik.

vasi gazdaság-4

A
céljaink forrás oldalról – a Nemzeti Intelligens Szakosodási
Stratégiára épülő pályázati konstrukciókon keresztül – is
alátámasztottak, megvalósításukhoz erős Sporttudományi és
Egészségtudományi Kompetencia Centrum jelenléte szükséges a régióban. A
kar elődjének, a Sporttudományi Intézetnek meghatározó szerepe
vitathatatlan, hiszen az országban tíz kar folytat sporttudományi
képzést, és az oktatói kiválóság tekintetében az előkelő 2. helyet
foglalja el köztük a szombathelyi, a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs
Bizottság pedig a legmagasabbra minősítette a képzéseinket. Azonban
szükséges az egyetemi képzéseknek és kutatásoknak a piac számára történő
megnyitása. Szeretnénk egy erős duális képzést a régióban működő profi
sportegyesületekkel való együttműködésben, illetve egy
egészségturisztikai duális képzést a Közgazdaságtudományi Karral és a
fürdőkkel közösen.

– Milyen irányban fejlesztik a műszaki, természettudomá- nyos képzési kínálatot?


A további műszaki kép- zések – lehetőség szerint villamosmérnök vagy
mérnökinformatikus szak – elindításáról folyamatban vannak az
egyeztetések az államtitkársággal, a tárgyalások természetesen a
partnervállalatok bevonásával zajlanak. Várhatóan e félév végén
megszületnek a döntések.

– Hogy sikerültek a duális gépészmérnökképzés leendő második évfolyamának céges interjúi?


A duális felvételi az előző évtől eltérően idén folyamatosan zajlik. Az
első meghallgatásra január 20-án került sor. Az addig regisztrált 60
diák közül 58 fő jelent meg az interjúkon, közülük a cégek már 47 főt
kiválasztottak ki az első körben. 58 duális helyünk van, az újonnan
csatlakozott Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft. még várja a
jelentkezőit. Az első meghallgatás óta további 15 leendő hallgató
regisztrált, még a héten lehet jelentkezni, pénteken 12-én lesz a
következő meghallgatás. Jellemző, hogy a képzés magas színvonalának
megfelelően a hallgatójelöltek is magas pontokkal érkeznek, teljesen
általános a 300 feletti pont, elenyésző az ezalatti, és akad 450 pontos
jelentkező is.

– Mi a perspektívája a campuson pedagógusképzés fejlesztésének?


Ezen a területen módszertani megújulásban gondolkodunk. Úgy tesszük fel
a kérdést: hogy lehet úgy tanítani, hogy a pedagógus minél jobban
megmutassa a gyermekeknek a világot, és megkeresse azt, a mi egyénileg a
legjobb a tanulókban. Van, aki szőni tud, van, aki írni, van, aki
zenélni, van, akinek különös affinitása van a matematikához. Új
szemléletű tanárokat kell képeznünk, aki az általános tudnivalók
közvetítése mellett képes a tehetségek azonosítására, gondozására, a
szociális képességek fejlesztésére, és az együttműködő munkakultúra
kialakítására. Mindenki jó valamiben. A cél, hogy ne nyomorítsuk meg a
tanulókat azzal, hogy olyat várunk el tőle, amire nem képes. De abban
képesek legyünk fejleszteni, amiben tehetséges.

Kép és szöveg: Merklin Tímea

2016. 02. 16. - VasiGazdaság