Gyorskeresés a katalógusban
Bejelentkezés
Naptár
h k s c p s v
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 
 
 
 
Támogatók

 

Címlap

Szombathelyen koordinált egyetemi projektek: újabb állomás

Megjelenési adatok
Megjelenés dátuma: 
2010-03-22
Évfolyam: 
7. évf.
Szám: 
11. sz.

Gőzerővel dolgoznak a részt vevők abban a két Szombathelyen koordinált egyetemi projektben, amelyek nyitó konferenciája november végén volt. A projektek kedden újabb állomáshoz érkeznek. 14 órakor a Regionális Felsőoktatási Forrásközpont Konferenciatermében két egyetemi tanár, prof. dr. Falus Iván és prof. dr. Mátrai Zsuzsanna tart előadást. Előbbi arról, hogy az oktatók munkájában milyen feladatokat jelent a kompetencia alapú oktatásra történő átállás. Utóbbi pedig a kompetencia alapú felsőoktatásban alkalmazott mérés-értékelésről osztja meg gondolatait a hallgatósággal. Mint ismeretes, a két projekt a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében valósul meg. A Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógusképzésben, a nyugat-dunántúli régióban címűhöz 158 millió 2400 forintot, míg a másik, a Képzők képzése program a Nyugat-magyarországi Egyetemen elnevezésűhöz 33 millió 720 ezer forintot nyert az intézmény. „A két projekt együtt válik teljessé. A projektek segítségével az egyetem a hazai és az európai pedagógusképzés fejlesztésének élvonalába kerülhet” – mondta még a nyitó konferencián prof. dr. Faragó Sándor, az NYME rektora. Az intézményvezető kifejtette, egy korábbi HEFOP-pályázat alapozta meg azt a szakmai munkát, amely elé e két projekt révén néz az intézmény. Faragó hangsúlyozta, a képzők képzése projekt újszerű szemléletű, hiszen az oktatók képzésével eddig kevesen foglalkoztak. „A felsőoktatásban elvárjuk a tudományos előmenetelt, de a tudás átadása nem egyszerű. A pedagógusi pályára születni kell, de képzettség is szükséges hozzá, s ez utóbbit szolgálja ez a projekt.” Dr. Gáspár Mihály projektvezető elmondta, korábban a diákok 5–10 százaléka került be a felsőoktatásba, a személyes kapcsolat révén a professzorokban kialakult a képzésükhöz szükséges attitűd. Ma a diákság 40 százaléka jár valamelyik felsőoktatási intézménybe, s az új kihívásoknak csak megújulással lehet megfelelni. Ezt segítjük pedagógiai, IKT, nyelvi és vezetőképzési kurzusokkal. A másik projektről szólva az egyetem rektora többek között azt mondta, figyelemre méltó benne az együttműködés és a partnerintézményi rendszer kialakításának szándéka. Ez nem példa nélküli az NYME-n: remekül működik, hogy a Faipari Mérnöki Kar és az Erdőmérnöki Kar szakmai ernyő alá vonta Magyarország valamennyi faipari és erdőmérnöki szakközépiskoláját. Így nagy hatékonyságot lehet elérni a beiskolázási programokban, de hatékonyabbá válik az újszerű szakmai ismeretek átadása is. Az egyetem vezetője kiemelte még a sciene leraning center létrehozását, amely a hazai pedagógusképzés történetében példa nélküli. Segítségével „több legyet lehet ütni egy csapásra egyetlen módszerrel”, s gyorsan terjeszthetők a kutatási eredmények, hatékonyabbá tehető a tehetséggondozás, valamint pedagógus-továbbképzési központként is működik. Dr. Iker János, a másik projekt menedzsere rámutatott: jelenleg körülbelül 100 milliárd forint áll rendelkezésre kutatásfejlesztésre a közoktatásban. Ebből azonban a felsőoktatási intézményeknek alig jut valami, legtöbb pénzt a szolgáltatók nyerik el. Ezért is nagy eredmény ez a két projekt. „Forradalmi változást kívánunk elérni a Nyugat-magyarországi Egyetemen. Az oktatás, a kutatás és a szolgáltatás piacán is sikeresek szeretnénk lenni” – sorolta a célokat dr. Iker János.